راس سدر هى المستقبل

راس سدر هى المستقبل


بحر راس سدر


 
الكلمة دي كل الناس بتقولها على المكان ده و في اسئلة كتير بتيجي في دماغك زي ايه راس سدر دي ؟ او مكانها فين ؟ او ايه هى مميزات راس سدر ؟ او الناس بتقول كده ليه ؟ كل الاسئلة دي هنقولك اجاباتها و هنقولك على حاجات تانية كتير في راس سدر .

1: ايه راس سدر ؟

راس سدر مدينة جميلة جدا على خليج السويس في الجهه المقابلة للعين السخنة و بتجمع بين قربها من القاهرة و البديل الأفضل لجو شرم الشيخ في الحاجات اللي ممكن تعملها، و هي بتعتبر مدينة كاملة لأن فيها عدد كبير من المشاريع و المنتجعات و القري السياحية اللي بتقدم شاليهات و فلل علي البحر مباشرة و عدد كبير من الفنادق، الخدمات، المرافق، المطاعم و الكافيهات

شاليه علي البحر



2: مكانها فين ؟

هتمشي في طريق السويس و بعد 90 كيلو هتوصل لنفق الشهيد احمد حمدي و بـ 10 دقائق ( 15 كيلو ) هتكون وصلت، يعني من القاهرة حوالي 150 كيلو ( 90 دقيقة تقريبا ) و من السويس حوالي 30 دقيقة .


طريق راس سدر



3: ايه هي مميزات راس سدر ؟

راس سدر هتستفيد أقصي استفادة من بحرها لأنه دايما امواجه هادئة و هتقدر تمارس عليه جميع الأنشطة الرياضية و الشاطئية علي عكس صخور بحر السخنة و أرتفاع امواج بحر الساحل، و من مميزات راس سدر كمان انها قريبة من القاهرة يعني هتقدر تغير جو كل اسبوع عشان بينك و بينها 90 دقيقة بس عشان راس سدر زي العين السخنة في القرب. و هتقدر تعمل فيها حاجات جديدة عليك زي السياحة العلاجية عشان فيها عيون كبريتية كتير و في اماكن مختلفة . و طيران شراعي ( kite surfing ) و دلوقتي موجود اكبر نادي طيران شراعي في مصر هناك . رحلات السفاري هتقدر تعملها هناك في اماكن مختلفة و هتقدر تشوف الجو البدوي في مكان قريب منك . ده طبعا غير الجو اللي على طول تحفة عشان في الصيف هيكون في هواء حلو اوي و في الشتا هتلاقي الجو دافي . و البحر هناك دايما بيكون هادي و تحفة . و اكبر ميزة انك هتكون من المستثمرين الاوائل و هتكون اكتر واحد مستفيد من التطور السريع اللي بيحصل هناك .





4: ليه الناس كلها بتقول ان راس سدر هى المستقبل ؟

الناس كلها بتقول انها المستقبل عشان المميزات اللي فيها و عشان عوامل تانية زي
* اول حاجة ان في اهتمام كبير من الدولة بالمكان ده و ده هتشوفوا في الطريق اللي اتجدد و بالانفاق اللي بتتعمل مع نفق الشهيد احمد حمدي و المعديات عشان يسهل الطريق لراس سدر .
* تاني حاجة المطار الدولي اللي هيتعمل عشان نسبه السياحة اللي بتعلى كل سنة .
* تالت حاجة المشاريع الكتير اللي بتتعمل في راس سدر عشان تختار منها اللي يناسبك .
* رابع حاجة الاسعار مقابل اي مكان تاني لا يقارن عشان المنطقة لسه جديدة و الانشاءات لسه مخلصتش فالاسعار لسه موصلتش لمستوى عالي زي الاماكن اللي مبقاش فيها اماكن و كلها بتتوسع .




5: ايه الحاجات اللي ممكن ماتعرفهاش عن راس سدر ؟

ان راس سدر ليها مستقبل للأستثمار فبعيدا عن زحمة شواطئ العين السخنة و أرتفاع أسعار شاليهات
الساحل الشمالي، هتلاقي أسعار الشاليهات في راس سدر مناسبة حتي للشباب
فهي تعتبر منطقة جديدة في السياحة و بتهتم الدولة و المستثمرين بتطويرها و هتكون هي مدينة المستقبل
للسياحة القادمة في مصر و البديل الانسب لشرم الشيخ



و عشان تقدر تعيش و تستمتع بكل ده هنملكك شاليه فيه كل المواصفات اللي تتمناها و حواليه كل الخدمات اللي هتحتاجها و انت بتقضي اجازتك علي بحر راس سدر، بأقل مقدم يبدأ من 37 ألف جنيه بس و هتقسط الباقي علي أطول فترة سداد 

 أو سجل بياناتك  هنــــا  وهنكلمك فورا


او ابعتلنا على الواتساب 

Comments

Popular posts from this blog

شاليهك على البحر فى راس سدر وباقل الاسعار

امتلك شاليه على البحر في راس سدر

راس سدر عملالك اسهل نظام للتقسيط